maanantai 16. maaliskuuta 2015

AD-autokorjaamot, piilomainonta ja Julkisen sanan neuvosto

Aina toisinaan kuulee sanottavan, että mikä tahansa julkisuus on hyvää julkisuutta. Tähän peilaten, myös Julkisen Sanan Neuvoston antama langettava päätös Tuulilasi -lehdelle AD -autokorjaamoverkoston kanssa tehdystä markkinointikampanjasta lienee pelkkää kivaa.

Ja mikäpä siinä, tulihan tuollekin mainokselle taas lisää lukijoita!

Toki jo kommenteista käy ilmi, etteivät ihan kaikki lukijat annettua mainosta ihan purematta niele. Muutkaan kuin minä, siis. Mutta eipä nyt anneta sen häiritä.

Itseäni eniten häiritsi asia, jonka jo mainoksesta provosoituneena kommentteihinkin toin julki; mainoksessa annettujen lupausten valheellisuus.

Mainoksessa AD - ketju antaa ymmärtää, että ketjun korjaamoilla suoritetulle työlle annetaan ketjun puolelta peräti kahden vuoden, eli 24 kuukauden takuu, joka pätee "myös ulkomailla".

Ja, mainosta lainatakseni: "AD-lisäturva antaa 24 kuukauden mittaisen takuun työlle ja käytetyille osille. Kyseessä on ketjun mukaan "rahat takaisin ilman kysymyksiä" -tyyppinen lupaus, vaikka osien normaali kuluminen toki suljetaan takuun ulkopuolelle. "

No, jos tätä blogia vaivautuu hieman taaksepäin lukemaan, voi kuka tahansa huomata että yksi väittämä tuossa pitää paikkansa. "Ilman kysymyksiä". Olen kolmesti reklamoinut Hämeentien Autopalvelun virheestä myös ketjun, eli AD-autokorjaamoiden suuntaan. Kertaakaan en ole saanut reklamaatioihini minkäänlaista vastausta.  Että ilman kysymyksiä siellä selvästi toimitaan. Rahoja tosin ei ole vieläkään takaisin kuulunut.

Kuluttajariitalautakunnan päätöstä tässä asiaan edelleen odotellaan. 
Kokeillaan sitten taas uudestaan, myös ketjun suuntaan.

Nähtävästi Autoasi -ketju ei kuitenkaan ole ainoa joka tekee markkinointitoimenpiteitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti