Tämä tila on tarkoituksella jätetty tyhjäksi
Tässä piti olla Autoasi -ketjun viime viikolle lupaama vastine Motocare C&C:n tapaukseen.
Ei yhdellä asiakkaalla ole väliä kun asiakasvirta on jatkuva
Kansan syvät rivit kohahtivat; tämä tuli yllätyksenä kuin talvi autoilijoille joka vuosi. Autoasi ei sittenkään vaivautunut vastaamaan tapaukseeni.
Ilmeisesti Autoasin toimitusjohtaja Juha-Pekka Mäkisen sana ei ollut niin painava että ketjupäällikkö Tuomas Mustakallio olisi jaksanut ketjun asiakkaista kiinnostua.
Toisaalta ketju kertoo kyllä kotisivuillansa, ainakin rivien välissä, mistä Autoasissa on kyse:
Markkinoinnista.
Ei siellä sivuillakaan ole asiakkaan kannalta substanssia edes siteeksi, mutta yrittäjälle tarjotaan valmiiksi kuluttajien mieliin myytyä mielikuvaa.
Autoasin kotisivuilla kerrotaankin että:
Ketju tukee monin eri tavoin yrittäjää, jotta tämä voi palvella asiakkaitaan paremmin. Ketjun toimintamalli sisältää mm: tarvittavien varaosien ja nesteiden nopean saatavuuden, korjaamohenkilöstön teknisen koulutuksen sekä vuosittain tehtävät markkinointitoimenpiteet, jotka varmistavat paikallisen yrittäjän näkyvyyden ja jatkuvan asiakasvirran.Tätä franchisingin roolia ja merkitystä näille hikipajakorjaamoille pohdinkin jo keväämmällä. En tainnut tässäkään suuresti erehtyä, ikävä kyllä.
Sivujen mukaan Autoasi -yrittäjille on ketjulta tarjolla myös koulutusta ja tietoa:
Tukea annetaan mm. teknisissä asioissa, asiakaspalvelussa sekä markkinoinnissa.
Omien kokemusteni perusteella Motocare C&C / Cash & Care Oy kaipaisi tukea ainakin teknisissä asioissa sekä asiakaspalvelussa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti