tag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.comments2023-10-27T11:05:57.821+03:00KorjaamollaSähköjänishttp://www.blogger.com/profile/07935868098194575430noreply@blogger.comBlogger38125tag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-25485775750133301542018-03-05T18:03:09.374+02:002018-03-05T18:03:09.374+02:00Tuttua juttua..Tuttua juttua..Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-45807673049179118752016-11-27T07:58:45.774+02:002016-11-27T07:58:45.774+02:00Jos asiakkaat olisivat osaavia, ei näitä "kor...Jos asiakkaat olisivat osaavia, ei näitä "korjaamopalveluita" kai edes tarvittaisi? <br />Mitä hyväuskoisuuteen tulee, niin tämähän se on ongelma, että on tällainen toimiala jossa normaalit säännöt eivät pädekään - että yritys tekisi sen suoritteen josta asiakas sille maksaa. <br /><br />Tuo tuudittautuminen lainsuojaan ei nyt oikein avaudu; pitäisin kuitenkin tärkeänä sitä että meillä on edes jonkinlainen kuluttajansuojalainsäädäntö, vaikka kuluttajan oikeuksien puolustaminen tuntuukin kovin haastavalta ja näitä yhteiskunnan resursseja on asiaan aivan liian vähän uhrattu..Sähköjänishttps://www.blogger.com/profile/07935868098194575430noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-24702933219220131352016-11-27T07:58:19.760+02:002016-11-27T07:58:19.760+02:00Kyllähän nämä varaosaketjujen brändäämät nyrkkipaj...Kyllähän nämä varaosaketjujen brändäämät nyrkkipajatkin taitavat pääsääntöisesti ihan alkuperäisosia käyttää. Eri hankintaketjusta vain.<br /><br />Käytettyä autoa ostaessa oleellisempaa lienee varmistua siitä että se huoltokirja löytyy ja että huollot on tehty.<br />Sähköjänishttps://www.blogger.com/profile/07935868098194575430noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-37323949725565187452016-11-27T06:57:30.607+02:002016-11-27T06:57:30.607+02:00Ikävää sanoa, mutta tällaisen kusetuksen mahdollis...Ikävää sanoa, mutta tällaisen kusetuksen mahdollistavat hyväuskoiset ja osaamattomat asiakkaat. Rahanahneessa nykymaailmassa on huono yhdistelmä olla hyväuskoinen ja osaamaton. On myös melko turhaa tuudittautua kuluttajan- ja/tai lakisuojaan, jotka rasittavat myös yhteiskunnan resursseja. Suomessa ammattitaito ja -ylpeys alkavat olla katoava kansanperinne vähän joka alalla, kaikenlainen kusetus bonuksineen on sen sijaan muotia.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-71245325024131096642016-11-27T01:16:20.041+02:002016-11-27T01:16:20.041+02:00Tämä on markkinointipelle lähtöistä kusetusta, jos...Tämä on markkinointipelle lähtöistä kusetusta, jossa osaamattomat asentajat vaihtelevat auton toimiviakin alkuperäisosia halpoihin kiinalaisosiin, jolloin auton toiminnallisuus kärsii jo pelkästään siitä. Kun ostatte käytettyä autoa varmistukaa siitä, ettei huoltokirjasta löydy Autoasin tai AD:n leimoja.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-51168638973879420162016-11-26T16:49:45.916+02:002016-11-26T16:49:45.916+02:00Olisivat voineet mainita, että (etu/taka)stefojen ...Olisivat voineet mainita, että (etu/taka)stefojen vuodot johtuvat yleensä huohotusjärjestelmän tukkeentumisesta, jolloin kampikammioon syntyy ylipaine. Pakkasella kampikammiosta haihtuva vesihöyry saattaa jäädyttyään tukkia huohotuksen. Tiedä vaikka, joku noista "korjaajista" olisi soheltanut sen tukkoon. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-54550280082843836652016-11-26T13:55:07.882+02:002016-11-26T13:55:07.882+02:00Melkoinen horror-story on tämä. Diesel moottorin k...Melkoinen horror-story on tämä. Diesel moottorin korjaukseen suosittelen Tammer Diesel:iä, siellä suutinvika olisi selvitetty hetkessä. Nyrkkipajat on nyrkkipajoja vaikka kuinka ketjuuntuisivat. Aika härskisti rahasti myös Autotalo Laakkonen.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-42285641748397546952016-08-15T12:22:13.320+03:002016-08-15T12:22:13.320+03:00Vieläkö tämä jatkaa siis "korjaamotoimintaans...Vieläkö tämä jatkaa siis "korjaamotoimintaansa"?<br />Voi voi.Sähköjänishttps://www.blogger.com/profile/07935868098194575430noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-10049418028459003412016-08-15T11:57:51.875+03:002016-08-15T11:57:51.875+03:00Samoja kokemuksia, kiertäkää kaukaa!Samoja kokemuksia, kiertäkää kaukaa!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-35757013042089710082016-05-30T14:14:07.982+03:002016-05-30T14:14:07.982+03:00Näiden franchising-yrittäjien kutsuminen ketjuksi ...Näiden franchising-yrittäjien kutsuminen ketjuksi on melko lailla yliammuttua. Ne ovat yhtä lailla "nyrkkipajoja" kuin ketjuihin kuulumattomatkin ja niissä asioiminen vaatii aina luottamusta. Vähän niinkuin naisilla kampaajan vaihtaminen on iso askel on miehillä autokorjaamon vaihto eikä se ketjun logo oven päällä kerro tasan yhtään mitään. No sen se toki kertoo, mistä varaosat tulevat ja kenties franchising sopparissa on joku maininta verojen ja viranomaismaksujen suorittamisesta mutta siinä kaikki. Auton korjaus ei ole mitään pizzan pyörittämistä jossa tuote voidaan helposti vakioida.<br /><br />Oma lähikorjaamoni on näköjään muuttunut "nyrkkipajasta" AD-ketjukorjaamoksi. Sama Mikko siellä tekee hommia vanhaan tapaan ja AD:n auto sille varaosia näytti vievän tähänkin asti. Itse en ole autoani vienyt Mikolle kun pätevän kaverin varauskirja on aina täynnä pitkäksi aikaa eteenpäin ja tutun kaverin auto hoidettaisiin sitten illalla tai viikonloppuna. Saa yrittäjä minun puolestani välillä hengähtääkin.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-64968048106750934162015-07-05T11:13:35.596+03:002015-07-05T11:13:35.596+03:00Kaikkein paras on pyrkiä välttämään autokorjaamoja...Kaikkein paras on pyrkiä välttämään autokorjaamoja.<br />Valitettavasti meille myydään kuitenkin toimívien autojen tilalle mielikuvia, joiden lunastaminen on turkasen kallista.<br />Tähän mielikuvamarkkinointiin on valitettavasti menneet mukaan myös Suomen kaksi johtavaa autolehteä. Uuden auton ostaja joutuu testaamaan omalla kustannuksellaan keskeneräisiä tuotteita. Mainostetaan pitkää huoltoväliä, mutta unohdetaan tarkoituksella lyhyet korjaamokäyntien välit.<br />Pitkät öljynvaihtovälit ovat usein myös humpuukia, kovat talviolosuhteet eivät ole oikea paikka näihin teknisiin auton omistajan itse maksamiin "kestotesteihin".<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-38611449151788876702015-06-21T15:13:20.550+03:002015-06-21T15:13:20.550+03:00Homma ei kuitenkaan alkanut tuosta jakopääremontis...Homma ei kuitenkaan alkanut tuosta jakopääremontista, vaan kyseessä oli ko. konemallin tyyppivika eli huonon voitelun takia hajoavat nokat. <br /><br />Kyllähän AD-korjaamo Hämeentien Autopalvelukin oli aluksi sitä mieltä, että tässä nyt on syyllisenä viallinen ajoitus jakopäässä, ja lupasi kuvata asiasta todistusaineiston jotta korjaus sitten menee sen alkuperäisen korjaamon piikkiin, ts. että kun tämä nyt on näin, niin hän dokumentoi tilanteen ja sitten sovitaan alkuperäisen korjaamon kanssa että korjaavatko itse vai tekeekö Hämeentien Autopalvelu työt ja lähettää laskun Tampereen suuntaan.<br /><br />No, ilmeisesti vika ei ajoituksissa ollut, vaan tuo työ oli tehty kunnolla. Koskaan en yhtäkään kuvaa tuosta korjausprosessista itse nähnyt. Oli tämä Hämeentien Autopalvelun yrittäjä kuitenkin Tampereen korjaamollekin ehtinyt siinä purkaessaan jo soittaa ja kuulemma huutaen haukkua kyseisen korjaamon pystyyn.<br /><br />Mutta kaikki tämä oli tosiaan vain alkusoittoa sile tyrimisten ketjulle jolla Hämeentien Autopalvelu tänäkin päivänä pitää AD -korjaamoiden mainetta yllä.Sähköjänishttps://www.blogger.com/profile/07935868098194575430noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-48468293509365806942015-06-21T01:59:02.316+03:002015-06-21T01:59:02.316+03:00Luin blogisi läpi.
Minua jäi mietityttämään, että ...Luin blogisi läpi.<br />Minua jäi mietityttämään, että homma kai alkoi jakopääremontista, joka oli tehty 1000 km aiemmin. Tuosta korjaamosta ja heidän vastuunkannosta et kirjoittanut. Eikö heillä olisi ollut ensisijaisesti oikeus (velvollisuus) korjata virheensä eli tehdä se moottoriremontti?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-25267599440907886552015-04-22T22:02:35.959+03:002015-04-22T22:02:35.959+03:00Mahtoiko tästä autosta enää Autoasin jäljiltä tull...Mahtoiko tästä autosta enää Autoasin jäljiltä tulla toimivaa?Sähköjänishttps://www.blogger.com/profile/07935868098194575430noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-50008205434638913002015-03-21T08:31:31.531+02:002015-03-21T08:31:31.531+02:00Autoasi -ketjun ollessa varaosatukun markkinointin...Autoasi -ketjun ollessa varaosatukun markkinointinimi osiensa käyttöön sitoutuneille korjaamoille on Örumin intresseissä tietenkin juuri tuo korjausmalli, että vaihdetaan vain osia selvittämättä ensin missä se vika oikeastaan on. <br />Samoinhan Motocare -korjaamo teki minun tapauksessani rikottuaan ensin autoni; osia vaihdettiin turhaan ja nimenomaisen kieltoni vastaisesti, eikä alkuperäisiä, kunnossa olleita osia suostuttu vaihtamaan takaisin vaan tämä turha työ ja turhaan vaihdetut osat laskutettiin minulta.<br /><br />Selvää on, että tässä toimittiin kuluttajansuojan vastaisesti, mutta koska tämä ei suinkaan ollut ainoa asia missä Motocare ei toiminut kuten kuuluu, vaan mm. verot olivat yritykseltä jääneet pystyyn jo hyvän tovin, meni yritys konkurssiin ja nämäkin huijatut rahat yrityksen taskuun.<br /><br />Kannattaa olla kuluttajaneuvontaan yhteydessä jo tässä vaiheessa, niin on tapaus dokumentoitu heidänkin puolellaan siinä vaiheessa kun joudut kuluttajariitalautakuntaan asiaa eteenpäin viemään.<br /><br />Lisäksi he voivat myös olla korjaamoon yhteydessä jo tässä vaiheessa ja Autoasi - korjaamon aiheuttamia rahallisia vahinkoja voidaan ehkä rajata mikäli korjaamoa ohjeistetaan tuon turhan osien vaihdon osalta kuluttajaneuvojan puolesta..Sähköjänishttps://www.blogger.com/profile/07935868098194575430noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-67345138188826474232015-03-19T16:39:04.322+02:002015-03-19T16:39:04.322+02:00Minä vein 1,5 viikkoa sitten täysin ajokuntoisen a...Minä vein 1,5 viikkoa sitten täysin ajokuntoisen autoni Autoasi liikkeeseen tutkittavaksi ja korjattavaksi... ensimmäisen osan vaihdon jälkeen auto ei ole enää käynyt kunnolla, eikä ole enää ajokuntoinen ja osia vaihdellaan... odotellaan vielä viikko ja katsellaan sitten. Laitan koko stoorin tänne jahka saan autoni vielä sieltä (ehkä) ajokuntoisena joskus pois.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-24993680331628359662015-03-17T16:21:23.236+02:002015-03-17T16:21:23.236+02:00Ei niistä ketjuista ole suurta hyötyä.Siinä sitout...Ei niistä ketjuista ole suurta hyötyä.Siinä sitoutuu myymään päämiehen kauppaamia varaosia.Paras olla vapaa korjaamo,säästyy jatkuvilta maksuilta markkinointiin ym.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-10157739545214486702015-03-05T22:54:16.523+02:002015-03-05T22:54:16.523+02:00Aikamoinen kauhutarina tämä blogisi, mutta nostan ...Aikamoinen kauhutarina tämä blogisi, mutta nostan silti hattua että olet jaksanut sen meille jakaa. Toivottavasti tämä saa tarpeeksi julkisuutta, jotta asialle tapahtuisi jotain ja saisit vihdoin korvauksen autostasi.<br /><br />Nimim. 50 € osalla olisin selvinnyt, mutta merkkiin erikoistunut korjaamo teki "vikadiagnoosin" ja vaihtoi 2500€ hydrauliikkayksikön ja alkuperäinen vika palasi alle viikossa :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-45081938694203732102015-03-02T15:20:04.115+02:002015-03-02T15:20:04.115+02:00Näinpä. Jos yksi lyhyt neuvo pitäisi asiassa antaa...Näinpä. Jos yksi lyhyt neuvo pitäisi asiassa antaa, on se juuri tuo: Auton huollon ja korjaamisen kanssa kaikki on hoidettava aina, poikkeuksetta, kirjallisesti. <br /><br />Aina.<br /><br />Vaikka asia tuntuisi miten yksinkertaiselta, selvältä tai vähäpätöiseltä.<br /><br />Ennen auton huoltoon vientiä tarjous erittelyineen ja hintoineen sekä työn valmistumisaikatauluineen kirjallisena.<br /><br />Ja autoa huollosta käytäessä erittely tehdyistä töistä ja käytetyistä osista kirjallisena.<br /><br />Auton omistajalle huono huoltokokemus kun on huomattavasti lottovoittoa todennäköisempi sattuma. Toivottavasti joku ottaa tuosta neuvosta onkeensa ja pääsee kohtaamisessaan edes vähän minua helpommalla.Sähköjänishttps://www.blogger.com/profile/07935868098194575430noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-67336819217982369482015-01-09T07:14:57.492+02:002015-01-09T07:14:57.492+02:00Tuohon en kyllä osaa ottaa kantaa tuohon kuvien lä...Tuohon en kyllä osaa ottaa kantaa tuohon kuvien lähettelyyn. <br />Voisi olla ihan mielenkiintoista tietysti esittää ko. yrityksille henkilötietolain mukainen tarkastuspyyntö, eli pyytää heiltä tiedoksi mitä tietoja sinua tai perhettäsi koskien on tallennettu yritysten henkilötietolaissa tarkoitettuihin rekistereihin; http://www.tietosuoja.fi/fi/index/rekisteroidylle/rekisteroidynoikeudet/tarkistusoikeus.html<br /><br />Pyyntö tulee esittää kirjallisesti, ja yrityksen tulee siihen vastata säädetyssä ajassa tai esittää lainmukainen perustelu sille miksi he mahdollisesti kieltäytyvät selvityksen toimittamisesta.<br />Mikäli yritys ei noudata lakia, tehdään asiassa toimenpidepyyntö lakia valvovalle viranomaiselle eli tietosuojavaltuutetulle.<br /><br />Tuo vahinkotarkastus ja pelko asiakkaan oikeuksien toteutumisesta kuvaa myös osaltaan hyvin alan nykytilaa; asiakas ei voi lainkaan luottaa siihen että korjaamo toimii asiakkaan edun mukaisesti.<br />Kuten ei auton korjaamisessakaan.<br /><br />Ala todella kaipaisi ravistelua, tai ainakin rehellistä toimijaa joka näyttäisi muille mallia. Että asiakkaat saisivat sitä mistä maksavat; korjaamopalvelua jossa yritykset tekevät sen työn mistä asiakas maksaa.<br /><br />Sama ongelmahan vaivaa rakennusalaakin; ei ole enää ammattiylpeyttä. Tehdään vain hommat mahdollisimman nopeasti ja "kustannustehokkaasti" pois päiväjärjestyksestä hahmottamatta kokonaisuutta. <br />Korjaamoilla on kadonnut aito osaaminen ja perehtyminen omaan alaan ja työhön; autot korjataan vaihtamalla osia kunnes vika poistuu sen sijaan, että osattaisi diagnosoida ongelma ja korjata se.<br /><br />Ja samalla ongelmatilanteissa vedotaan siihen että asiakas olisi muka tilannut vain jonkin tietyn osan vaihdon. <br /><br />Kun auto rikkoutuu, se viedään korjaamolle juuri siksi ettei auton omistajan tarvitse tietää mikä siinä on rikki; korjaamon tehtävänä on löytää vika ja korjata se. Ei se ole asiakkaan rooli sanoa että tässä on kuulkaas nyt kannen tiivisteet rikki, että tehkää se ja tämä toimenpide ja vaihtakaa nämä osat.<br /><br />Omassa tapauksessanihan Hämeentien Autopalvelu jätettyään auton moottorin rikkinäiseksi, vaikka työntilaus oli nimenomaan moottorin korjaus, väitti kuluttajariitalautakunnalle että tilattu työ olisi ollut vain jonkin sellaisen osan vaihto jota moottorista sen "korjauksen" yhteydessä oli vaihdettu.<br /><br />Tämä sen jälkeen, kun siellä oli luettu blogiani jossa olin viitannut <br />(muistaakseni Yleisradion) uutiseen aiheesta. <br />Että terveisiä vaan sinne Hämeentien Autopalveluun! Toivottavasti se teidän asentajanne ei ole enää niin laiska että häntä tarvitsee puhelimessa asiakkaille haukkua.<br />Ja Auton moottoriin unohtamanne lenkkiavaimen saatte takaisin tuntomerkkejä vastaan! (Löytyvät muuten aiemmin tästä blogista)Sähköjänishttps://www.blogger.com/profile/07935868098194575430noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-17011833418074784472015-01-08T13:41:37.729+02:002015-01-08T13:41:37.729+02:00Niin. Turun autoklinikalle en enää uskalla autoani...Niin. Turun autoklinikalle en enää uskalla autoani viedä. Herran TJ:n nimeä en uskalla turhaan lausua...:) <br />Mitähän seuraavalla korjaamolla sitten tapahtuu. Pidetään peukkuja.<br />Tiedätkö sinä miksi Fennia ja SVT saavat tallentaa kolarikorjaamon lähettämiä kuvia autosta jossa ei ole korvaavaa vakuutusta? Lähettelevät kuvia toisilleen vielä 3 pv sen jälkeen kun olen saanut vahinkoilmoituspäätöksen, joka hyväksyi vain hinauksen- tietenkin, kun minulla oli vain osakasko.<br />Juttuni meni niin köyheröksi, että nyt piti sitten poliisikin sekoittaa siihen -> ilkivaltailmoitus. Poliisi oli yllättävän asiallinen mutta saas nähä kuin käy. Helpolla en periksi anna, käännetään joka kivi, kun kerran kääntää alettiin...<br />Fennian asiantuntijaratkaisija oli niin ylimielinen että vastasi vain ;etten ikinä tule saamaan vastauksia kysymyksiini ja käski hinauttaa auton romuttamolle, koska he eivät romuauton ilkivaltaa maksa. Autoani ei kuitenkaan ole kukaan todennut korjauskelvottomaksi. Melkein blondi odottelee seuraavaa käännettä<br />Sitä odotellessa olen ehtinyt ihmetellä uutuutta :Sähköinen tarkastus SVT:ltä eli korjaamo kuvaa ja tekee korjaustarveanalyysin ja kustannusarvion ja jos oikein ymmärsin vahinkotarkastaja voi napin painalluksella, ilman paikalla käyntiä, hyväksyä sen. Kuka valvoo, onko korjaamon oma tarkastaja liikaa kallellaan korjaamolle?<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-68488728155783090402015-01-08T11:32:51.942+02:002015-01-08T11:32:51.942+02:00Oman tapauksesi osalta Sohlberg lienee jäävi asias...Oman tapauksesi osalta Sohlberg lienee jäävi asiassa kantaa ottamaan, jolloin hänen tilallaan kenties asiaa ratkaisemassa olisi saman edunvalvontajärjestön jälkimarkkinointipäällikkö. <br />Puolueettomuus lienee taattu :).<br />Sähköjänishttps://www.blogger.com/profile/07935868098194575430noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-48721108477446264022015-01-08T11:30:52.724+02:002015-01-08T11:30:52.724+02:00Olet muuten aivan oikeassa; korjaamoala on itse va...Olet muuten aivan oikeassa; korjaamoala on itse varsin vahvasti edustettuna riitoja ratkaisevassa elimessä. Tällä varmaankin tavoitellaan puolueettomuutta, jotta saadaan sekä korjaamoalan että asiakkaan puoli edustetuksi.<br /><br />Tämänhetkinen jäsenluettelo Kuluttajariitalautakunnan autokorjaamoasioita käsittelevästä jaostosta löytyy muuten verkosta:<br /><br />http://www.hare.vn.fi/upload/Asiakirjat/18745/Jaosto%20V.pdfSähköjänishttps://www.blogger.com/profile/07935868098194575430noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-38347459811871476462015-01-07T21:48:16.502+02:002015-01-07T21:48:16.502+02:00Ikävä kyllä vakuutusyhtiö ei välitä mihin rahat me...Ikävä kyllä vakuutusyhtiö ei välitä mihin rahat menee kun ne menee yhteistyökumppanille. Kokemukseni osoitti sen. Outoa, kun ei ne mulle sitä noin vaan anna...Hinauspalvelu voi viedä autosi väärään paikkaan, sillä seurauksella, että autoasi aletaan purkaa. Pyysin ettei hinausta makseta, maksoivat silti. Nyt tappelen sitten ilkivaltavakuutusjutun kanssa, kun osa osista lojuu pihalla ja osa autossa. Eivät antaneet auton avainta minulle, että olisin voinut tutkia auton vahingot sisältä. Sanoivat, että saan avaimen vasta kun auto on hinattu pois. Vakuutusyhtiöön sanoivat että voivat hinauttaa lähimmälle romuttamolle (joka on heidän oma nurkan takana- ja oma :) ) vaikka autoni piti hinauttaa lähimmän korjaamon pihalle korjattavaksi.<br />Kuluttajariitalautakuntaan minun ei kannata valittaa, koska SKKL:n perustaja ja puheenjohtaja on tuon korjaamon toimitusjohtaja, joka mainostaa jäsenyyttä SKKL:ään kannattavana juuri koska heillä on asiantuntija KULUTTAJA-riitalautakunnassa. Itse Tj antaa jäsenilleen neuvoja kuluttajariita-asioissa. Eli opastaa juuri siihen, mikä on sitten asiakkaan painajaisena vastassa. T: melkein blondi :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3650479291461629428.post-76542080646099691802014-11-08T11:35:09.957+02:002014-11-08T11:35:09.957+02:00Hurjia tarinoita. Olen omien kokemusten kautta opp...Hurjia tarinoita. Olen omien kokemusten kautta oppinut pyytämään / tekemään korjauspyyntöni ja hinta-arviot kirjallisena. Tämä sen jälkeen, kun AutohuoltoPietari, Autoasi-ketjua, väänsi yksinkertaisen hhomman kanssa ikuisuuden osaamatta tilata oikeita varaosia ja vieritti selityksissään vastuun aina jollekin muulle osapuolelle. Anonymousnoreply@blogger.com